DZIEŃ OTWARTY TTC
Dyrektor Technikum Technologii Cyfrowych w Szczecinie zaprasza uczniów klas ósmych oraz ich rodziców na DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY, który odbędzie się 13 kwietnia 2022 r.
Ramowy harmonogram Dnia Otwartego TTC
- 8.00 – 14.30 warsztaty informatyczne w pracowniach zawodowych dla zorganizowanych grup uczniów;
- 17.00 spotkanie z dyrektorem szkoły w sali konferencyjnej Szczecińskiego Parku Naukowo - Technologicznego;
- 17.00 – 19.00 prezentacja szkoły (m.in. pokaz pracowni informatycznych, ciekawe doświadczenia chemiczne i fizyczne, wystawa projektów realizowanych w ramach programu Erasmus+).
Warsztaty odbywać się będą jednocześnie w 6 grupach, każdy blok zajęć trwa 60 - 70 minut w godzinach 8.00 - 9.00, 9.30 - 10.30, 11.00 - 12.00, 12.30 - 13.00, 13.30 - 14.30.
Tematyka warsztatów
1. Wirtualizacja systemów operacyjnych Windows oraz Linux.
• konfiguracja oraz wyjaśnienie zasady działania wirtualnej maszyny Hyper-V;
• prezentacja i konfiguracja wirtualnych maszyn pod serwer Minecraft na przykładzie Oracle Cloud oraz Google Cloud Platform;
• prezentacja serwera szkolnego Minecraft.
2. Robo-sport – zawody sumo robotów
• tworzenie programów wykonujących określone zadania na planszy z wykorzystaniem czujników linii oraz odległości;
• modyfikacje mechaniczne konstrukcji robota przy pomocy dodatkowych elementów;
• testowanie napisanego programu oraz konstrukcji robota i wprowadzanie potrzebnych zmian;
• pojedynek skonstruowanych i zaprogramowanych robotów.
3. Diagnostyka sprzętu komputerowego
• diagnostyka sprawności zasilacza ATX;
• podstawowe pomiary parametrów elektrycznych układów elektronicznych;
• montaż, lutowanie i uruchomienie układów elektronicznych na płytce drukowanej, posługiwanie się lutownicą na stanowisku lutowania.
4. Tworzenie strony internetowej w oparciu o HTML, CSS i JavaScript
• skalowanie grafiki w programie Gimp;
• podział strony na bloki i zastosowanie znaczników Html;
• zastosowanie selektorów CSS do budowy strony internetowej;
• zastosowanie języka JavaScript do wykonania prostych obliczeń.
5. Podstawy modelowania 3D z zastosowaniem oprogramowania Rhino7
• montaż breloków do kluczy z rj45 i skrętki;
• prezentacja możliwości programowania w Rhino7;
• przygotowanie wydruku przestrzennego „monet TTC” metodą FDM;
• zastosowanie inżynierii odwrotnej – scanowanie obiektów przestrzennych.
6. Minecraft– uniwersalne środowisko edukacyjne
• zapoznanie uczestników i stosowanie specjalnej wersji Minecraft dla edukacji z wbudowanym konstruktorem kodów (Code Builder), umożliwiającym naukę kodowania przy użyciu takich narzędzi jak Code.org, Tynker, Scratch i Microsoft MakeCode;
• Minecraft Education Edition: Chicken Code;
• samodzielne i kreatywne programowanie w Microsoft MakeCode umożliwiającym kodowanie za pomocą bloków wizualnych (Scratch), w oparciu o interfejs przeciągnij i upuść dla początkujących, a także w trybie tekstowym, wykorzystując język JavaScript i Python dla bardziej doświadczonych uczniów.
Opiekunów prosimy o zgłaszanie grup 10 – 16 osobowych do 31 marca telefonicznie w sekretariacie szkoły
(91 421 26 10) w godzinach 8.30 – 14.00.
Zapraszamy